ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.

بعد از انقلاب ۱۳۵۷،سیاست‌خارجی نیز به موازات دگرگونی‌های بنیادین ساختار سیاسی و اقتصادی دچار تحول گسترده‌ای گردید،به گونه‌ای که سیاست‌خارجی واقع‌گرا به سیاست آرمان‌گرای برگرفته از آرمان‌های انقلاب و متکی به اصول مکتبی-شیعی تغییر جهت داد.

کارگزاران دستگاه دیپلماسی هم در تئوری و هم در عمل به مسائل ایدئولوژیک نسبت به مسائل استراتژیک و منافع ملی توجه بیشتری مبذول می‌دارند و بانگاهی عمدتاً امنیتی به نظام بین الملل و بازیگران اصلی آن ،بر ضرورت تجدیدنظر در هنجارها و مقررات بین‌المللی اصرار می‌ورزند.اصولا دولت جمهوری اسلامی آمادگی همکاری با بازیگران اصلی نظام بین‌المللی را ندارد و با تحولات در حال دگرگونی مستمر روابط بین‌الملل در ستیز است.بنابراین با تغییر هر کابینه و جابجایی مجریان اصلی دستگاه دیپلماسی شاهد گذار سیاست‌خارجی از نفی کامل و ستیزه جویانه نظام بین‌المللی به رفتار مدارا و مصلحت‌آمیز با آن و از دشمنی با بخش قابل توجهی از اعضا اصلی جامعه بین الملل به همکاری با شماری دیگر هستیم.

دریافت مقدمه کتاب
حجم: 1.31 مگابایت

*چاپ سوم این کتاب در سال ۴در ۲۹۶توسط انتشارات قومس با قیمت ۵,تومان منتشر شده است.

 

مطالب مرتبط:

معرفی کتاب: فقه سیاسی؛ حقوق اساسی و مبانی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتاب: اصول سیاست خارجی و سیاست بین الملل

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی