ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

ما۲۴نفر

(تارنمای دانشجویان معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی ۹۱ - دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام

محفل ۲۴ دانشجوی معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی دانشگاه امام صادق(ع). سعی می‌کنیم آن‌چه خودمان و دیگر دانشجوهای معارف‌اسلامی و علوم‌سیاسی به آن نیاز دارند را منتشر کنیم.
اگر شما هم اطلاعاتی برای انتشار دارید، با ما به اشتراک بگذارید.
منتظر انتقادها و پیشنهادهای شما هستیم.
چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۴۱ ب.ظ

معرفی و اصل کتاب: ۴۴ نکته کاربردی در پژوهش

کتاب ۴۴ نکته کاربردی برای تحقیق و تألیف مقالات پژوهشی تألیف «اصغر افتخاری» و‌ به اهتمام انجمن علمی دانشجویی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) منتشر شده است. PDF این کتاب را می‌توانید در ادامه مطلب دریافت کنید.

 

                                                          

 

این کتاب که با دو موضوع تحقیق ـ‌ روش‌شناسی و همچنین مقاله‌نویسی، گردآوری شده است، دارای ۴۴ نکته کاربردی برای تحقیق و تألیف مقالات پژوهشی است، مهمترین سرفصل‌های این اثر در مورد ایده‌پردازی؛ تحلیل و نگارش می‌باشد که در ۴۴ نکته به بحث و بررسی در آمده است.

 

تحقیق و نگارش متون پژوهشی از جمله مهارت‌های علمی است که تمامی دانشجویان لازم است متناسب با رشته و حوزه تحصیلی‌شان آن را فرا گیرند. این مهم دارای دو رکن است: نخست؛ فراگیری اصول و روش‌های علمی‌ای که طی دوران تحصیل معمولاً محقق می‌گردد. دوم؛ فراگیری اصول علمی و نحوه کاربست یافته‌های نظری که جنبه تجربی دارد.

متن حاضر حاوی هر دو بُعد است و البته نگارنده تلاش دارد تا ابعاد کاربردی را مورد تأکید خاص قرار دهد. آنچه در متن آمده خلاصه اجرایی مطلبی است که در کارگاه پژوهشی‌ای با همین عنوان برای دانشجویان رشته علوم سیاسی ارائه شده است.

بررسی متون پژوهشی حکایت از آن دارد که تحقیق و نگارش این متون تابع فرآیندی معین است که نویسنده آن را مستند به تحلیل‌های علمی موجود و تجارب موجود، به سه مرحله اساسی تقسیم می‌نماید: مرحله اول: ایده‌پردازی که در آن هویت انتزاعی مقاله شکل می‌گیرد. مرحله دوم: تحلیل که در آن ایده‌های انتزاعی، نظمی منطقی می‌یابند. مرحله سوم: نگارش که در آن یافته‌های ذهنی منطقی شده، در قالب نوشتاری تنظیم و عرضه می‌شوند.

 

لازم به ذکر است ـ کتاب ۴۴ نکته کاربردی برای تحقیق و تألیف مقالات پژوهشی تألیف اصغر افتخاری و‌ به اهتمام انجمن علمی دانشجویی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی در ۶ صفحه و با جلد پالتویی (شومیز) و به قیمت: ۱ ریال از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) به بازار کتاب ارائه شده است.

دریافت کتاب ۴۴ نکته کاربردی در پژوهش
حجم: 592 کیلوبایت

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی